Crimson



Jag får ofta frågan var jag beställer mina bilder. Svaret: www.crimson.se

Jag har beställt papperskopior från massa olika ställen och skillnaden i kvalitet är jättestor. När du skickar efter en papperskopia, vill du naturligtvis få tillbaka samma bild som du kanske suttit länge och arbetat med - inte en som "bara" liknar originalet. Och det får du när du beställer från Crimson. Sedan är de billiga. Bilden på Elliott och Anders har måtten 50x70 och kostar 110 kr. Med en ram från Ikea (70x100) för 259 kr landar slutsumman på 369 kr. Överkomlig konst, minst sagt.

Att bilderna blir mörka när du framkallar, däremot, beror oftast inte på leverantören, utan på att du inte har kalibrerat skärmen. Att kalibrera skärmen är ett måste för en fotograf. Här kan du köpa skärmkalibrering.

Tveka inte att maila mig på [email protected], om du har frågor.

Kommentarer
Postat av: Emma

Ja, jag har hört mycket gott om Crimson. Jag har precis köpt mig en portfoliopärm och om jag ska skicka efter lite utskrifter så blir det nog Crimson. Annars får min skrivare duga, den tar fram bilderna så som dom ser ut på min skärm. Men det är klart, man vet ju inte kvalitétskillnaden föränn man kan jämföra.

2010-01-10 @ 20:59:17
URL: http://emmaskogelhund.blogg.se/
Postat av: Maria

Var har du köpt din portfoliopärm? Har en från scandinavianphoto, men den är så dyr :o( Skulle vilja ha en till mina 30X40-bilder.

2010-01-11 @ 10:10:06
URL: http://mariawingfors.blogg.se/
Postat av: Emma

Det kommer ett inlägg om min portofliopärm inom kort på min blogg. Jag är toknöjd med min! :)

2010-01-12 @ 10:16:44
URL: http://emmaskogelhund.blogg.se/
Postat av: Maria

Va bra, då ska jag hålla utkik!

2010-01-12 @ 13:19:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0