Om barnporträtt

Jag älskar att fota barn. Du kan nämligen inte regissera dem, inte under några längre stunder. De är för upptagna av nuet. Och det är bra, för är det något jag försöker hitta i mina bilder, är det just det: nuet. Det där "magiska" ögonblicket då den jag fotar glömmer bort kameran och mig, och bara är. Levande. Naturlig. Äkta. Precis så som hon eller han verkligen är. Med barn är det lätt att hitta den känslan under fotograferingen. 
Här är några av mina favoritbilder från i år





Kommentarer
Postat av: mikaela

Superfina bilder!

2010-08-30 @ 09:56:25
URL: http://mikaelarudhner.blogspot.com
Postat av: Anneli - A'la Foto

Underbart vackra Maria!! Jag vet inte om jag sagt det förut men jag gillar inte svartvitt sådär jättemycket men din första är helt MAGISK!!!!! Det är den vackraste svartvita bild jag har sett...Någonsin....i alla fall som jag kan påminna mig om nu! Riktigt superfin! Du är faktiskt riktigt duktig på svartvitt och det är skitsvårt tycker jag!



De andra bilderna är också jättefina!



kram!

2010-08-31 @ 12:43:31
URL: http://alafoto.se/blogg
Postat av: Maria

Tack tjejer! Blir så glad av era fina ord. Att läsa detta från två fantastiska fotografer är otroligt Kul! Kram

2010-08-31 @ 15:08:11
URL: http://mariawingfors.blogg.se/
Postat av: fia

Fantastsikt fina kort!!! Du e så duktig...

Drömmen hade vart att få dig till "min" förskola för att ta porträttkort och gruppbild på barnen, jisses vad fint det hade blivit!! Kram på dig..

2011-08-31 @ 21:27:18
Postat av: Maria

Söta Fia, Tack! Den drömmen kanske kan bli sann :o) Kram!

2011-09-09 @ 10:07:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0