Fotokurs för tjejer mellan 12 och 17 år

Förra året fick jag en förfrågan från Kullens Fritidsgård om jag ville hålla i en fotokurs. Min första tanke var att jag var bättre på att fota än att lära ut, men jag ville ändå anta utmaningen för att se vad jag gick för. Jag började planera kursen och som vanligt när jag startar nya projekt, gick jag in för det till 100%.


Eftersom jag jobbat i flera år i skolan och planerat lektioner tidigare, var det inte så svårt att sätta ihop ett kursmaterial. Frågan var snarare hur jag skulle överföra mina kunskaper på ett roligt och inspirerande sätt. För det var viktigt för mig att vi skulle ha kul på kursen.


Vid första kurstillfället var jag ganska nervös, men så fort jag träffade de fantastiska tjejerna släppte nervositeten. Allt flöt på och kursen gick över förväntan. Jag var så imponerad av deras vilja att lära, och över hur snabbt de utvecklade sina nya kunskaper.  


Mina första deltagare anmälde sig till ”UKM-festivalen” (Ung Kultur Möts), och gick vidare till final med sina bilder de tagit på min fotokurs. Jag var otroligt stolt över tjejerna!


Till hösten startar jag en ny fotokurs för tjejer mellan 12 och 17 år. Målsättningen är att inspirera och att lära ut konsten att använda kameran på ett mer kreativt sätt. För att fånga bättre och mer levande bilder.

Du behöver en systemkamera, men absolut inga förkunskaper!


Sitter och snickar ihop kursplanen, och det kommer bli ett kurstillfälle. 2 eller 3 timmar. Vi kommer vara en grupp på högst 6 personer.

Om du är intresserad av kursen, eller har några frågor, maila gärna mig på [email protected]

För er som är över 17, eller under. Misströsta inte, kurser för er kommer! Plus en överraskning på min facebook-sida


Bilder från förra årets kurs. Så härliga tjejer!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0